» 2013 - 2. závod v Chechlu
2. závod v Chechlu PL

Lazy Adventure 2013 druhý závod se jel v obci Chechlo od 15. - do 17. listopadu 2013.

V pátek již přijely první tři posádky z Moravy Tomáš s manželkou, Aleš j Jirkou a Jirka s Katkou, potom přijely největší dva polské speciály. Toyota původně HDJ 80, která je odlehčená a to zcela zásadně a Krzyszkůw speciál. No a kolem 17 hodiny už se sjelo všech celkem 23 posádek. Po vyřízení administrativních úkonů a zaplombování jízdních karet, se ve třech skupinách vydaly všechny offroady směr Chechlo, kde byl start do noční etapy.

Noční etapa měřila okolo 30 km, nebyla nijak offroadově náročná, spíš to bylo seznámení se s roadbookem a zorientování se v terénu. Po krátké rozpravě se začalo startovat v dvouminutových intervalech do noční etapy. Na průjezd noční etapy byl časový limit 3 hodiny a pro některé závodní posádky to byl čas na hranicí možností. Hlavně ti, kteří se dlouho hledaly v roadbooku měly dost problémů stihnout časový limit.

Na startu noční etapy se byl podívat i účastník Dakaru 2012  Józef Cabala, který v roce 2011 a 2012 v závodech Lazy Adventure také startoval. Jedna z posledních posádek Waldemar a Kuba Koszawski a vozidlem Suzuki Samurai, která se vracela z noční etapy již v pořádné mlze, tak měla kolizi při přejíždění mostku do prostoru cíle, a pravým předním kolem minula mostek a zůstala vyset na "břiše". Ale našlo se dost ochotných rukou a vozidlo opět vrátily na silnici. Jen jedna místní posádka si vybrala vrchovatý pohár smůly, protože již po ujetí 12 km měla technický problém se spojkou a ten ji vyřadil z dalších bojů, takže v sobotu již nestartovala. Všichni ostatní se do půlnoci vrátily na hotel a mohly si chvíli odpočinout před sobotní denní etapou.

V sobotu všechny posádky odjížděly od hotelu krátce po osmé hodině, směr Chechlo. Po příjezdu posádek do prostoru denní etapy se všichni seznámily s roadbookem a po rozpravě začaly startovat v dvouminutových intervalech. Denní zhruba 80km dlouhá etapa byla trochu složitější, ale musela být průjezdná pro všechny posádky které startovaly. Některé kontrolní body (razítka) se musely projet s velkým uměním, nebo s velkým nasazením za použití navijáku. Také byla možnost kontrolní bod vynechat a použít alternativní objezd. Toto řešení využilo málo posádek a radši všechny bojovaly. Největší boj s blátem svedly tři posádky na Samurajích a největší obdiv patří posádce na letních pneumatikách a Samurajem ve standardním provedení bez jakých-koliv úprav. Ale také dvě polské posádky se se svými speciály hodně natrápily, při dobývání kontrolních razítek.Oba polské speciály se zůčastnily Rallye Dresno Breslau , ale to ještě s jinými posádkami. Takže po překonání bláta byla soutěž v polovině a přesunula se do pískovny, kde byl již tradiční oheň a opečení klobás. Po střídmém se nasycení posádek se jela rychlostní zkouška, kterou vyhrála polská posádka Arci a Tomek na Suzuki Samurai. Tato velmi ambiciózní posáddka již po třetí bojovala o nejvyšší umístění, ale zase to nevyšlo, tak zas snad příště. Také loňský vítěz Artu Tomza měl velké ambice, ale někde se utopily v blátě. Při projíždění měřeného úseku došlo ke dvěma "bokům", o toto pobavení se postaraly posádky na Samurajích a bylo vidět, že to byly velcí bojovníci a i přes hendikem jejich techniky bojovaly s velkým srdcem.

Druhá polovina etapy se jela v již rychlejším tempu, ale přesto bylo potřeba se plně věnovat navigaci a hledání kontrolních razítek. A zase to bylo o umu nebo o použití navijáku. A protože se etapa zavírala v 17 hodin., tak někteří dělaly pod tlakem chyby a minuly kontrolní razítka. Nejlépe si vedl Tomáš Romanovský s navigátorkou Jitkou, kteří nasbíraly stejný počet razítek jako Hubert s Dáša Plačkovi, jen Tomáš zajel rychlejší čas v měřeném kole. České posádky byly o dost lepší, jelikož v první desítce se jich umístilo hned sedum. Také došlo ke kuriózní situaci, když páté místo obsadily dvě posádky. Jedna česká ve složení Aleš Hovjacký, Jiří Neisar a polská posádka Artur a Anna Tomza. Obě posádky měly stejný počet kontrolních razítek a také stejný čas měřeného kola.

Po skončení denní etapy se všichni závodníci odebraly do hotelu, kde od 19 hodiny začal raut a vyhlášení výsledků Lazy Adventure 2013. Samozřejmě, že volná zábava pokračovala až do brzkých ranních hodin, jako již tradičně.

Co říct závěrem, poděkování patří všem účastníkům a také sponzorům, bez kterých by toto klání nebylo možné uspořádat, společnosti ALSAP, PRAGA, BÄR PRAHA, KOFOLA, a.s., PIVOVAR  LOBKOWIC, DHALIA, NACHAZEL - LUBRICANS CHEMICAL, RECA  a organizátorům OFFROADCZ společně s BIG team 4x4.

Výsledky druhého závodu LAZY ADVENTURE 2013:

 

1. místo Tomáš Romanovský - Jitka LC HDJ 80 cz
2. místo Hubert Plaček - Dáša Plačková 
Land Rover Discovery cz
3. místo Jiří Ranoš - Kateřina Roučková Jeep Grand Cherokee cz
4. místo Tomáš Czaderna - Petra Czadernová Jeep Wrangler cz
5. místo Aleš Hovjacký - Jiří Neisar Nissan Patrol GR Y60 cz
5. místo Artur Tomza - Anna Tomza Mitsubishi Pajero II pl
6. místo Tomek "LULU" - Artur Janda Suzuki Samurai pl
7. místo Przemek Michalski - Pawel Krzykawski Suzuki Vitara pl
8. místo Pawel Modras - Weronika Sterkowsz Suzuki Jimny pl
9. místo Dalibor Hrbáč - Miroslav Tkáč - "Kubíček" Nissan Patrol GR Y61 cz
10. místo Veronika Bělicová - Vladimír Nissan Patrol GR Y60 cz

Více foto na offroadcz. cz

Roman.


Start do noční etapy Odjezd od hotelu na start noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do noční etapy Start do denní etapy Start do denní etapy - rozprava Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Start do denní etapy Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Denní etapa - 1. část Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Pískovna Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Denní etapa - 2. část Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava Vyhlášení výsledků, volná zábava